skip to Main Content

صدور پروفرما شیر دروازه ­ای Gate Valve

شیر دروازه ­ای:

همین­طور که از نام شیر دروازه ­ای Gate Valve مشخص است به کمک دروازه­ ای که در مسیر حرکت سیال قابل تغییر مکان دادن می­ باشد عمل می ­نماید که این دروازه به صورت عمودی در مسیر جریان حرکت کرده و در مورد لزوم جریان را قطع و یا برقرار می­ کند. شیرهای دروازه­ ای در نمونه ­ها و اندازه­ های مختلف موجود می­ باشند اما نکته حائز اهمیت در مورد شیر دروازه ­ای Gate Valve این است که همگی دارای اجزای یکسانی هستند که با توجه به مدل ­های مختلف ازنظر نوع شرکت سازنده با یکدیگر تفاوت جزئی دارند. البته با نگاهی جامع­تر این مهم قابل استحصال خواهد بود که به طور کلی تمامی شیرها دارای مکانیسم یکسان بوده و فقط از لحاظ ساختمانی با یکدیگر تفاوت­ هایی دارند .

 

عمل اصلی شیر دروازه ­ای Gate Valve در حقیقت قطع کامل و یا ایجاد ارتباط بین دو جریان سیال می ­باشد. این بدان معناست که شیر دروازه ­ای Gate Valve یا باید در حالت کاملاً بسته باشند و یا در حالت کاملاً باز. در واقع این شیرها برای عملکرد در حالت نیمه­ باز طراحی نشده ­اند، علت این امر نیز حساسیت آنها در مقابل سایش است. حرکت سریع سیال، و احتمالاً برخورد ذرات موجود درون سیال، در نزدیکی وضعیت بسته شیر، سایش و متعاقباً فرسایش زودهنگام شیر را در پی خواهد داشت، لذا به هیچ وجه نباید شیر در وضعیت نزدیک به حالت بسته رها کرد.

باز و بسته کردن شیرهای دروازه ­ای معمولاً به زمان زیادی نیاز داشته و در مواردی که نیاز به باز و بسته شدن سریع شیر باشد، از آنها استفاده نمی­ شود. درصورتیکه لازم باشد از شیر دروازه ­ای Gate Valve به منظور کنترل جریان استفاده شود، بهتر است در شیرهای کنترلی قطع و وصل کننده جریان بکار گرفته شوند؛ هرچند کند بودن فرآیند قطع و وصل جریان، به واسطه ماهیت عملکرد این نوع شیرها، در هنگام طراحی و انتخاب آنها می­بایست مدنظر قرار داده شود.

شیر دروازه ­ای Gate Valve

 

شیرهای دروازه­ ای در انواع مختلفی از دیسک یا مجرابند در دسترس هستند که در زیر به معمولی­ترین آنها اشاره شده است.

  • مجرابند جامد(Solid wedge) که معمولی­ترین نوع آن است، از یک مجرابند ساده و مستحکم ساخته شده است.

یک شیر با این نوع مجرابند می­تواند در هر شرایط نصب بشه و تقریبا برای تمام مایعات مناسب است. این نوع مجرابند یک ساختار جامد یک تیکه است، و عملا برای جریان مغشوش است.

 

  • مجرابند انعطاف پذیر(Flexible wedge) که شامل یک دیسک یک تیکه با دوربرهای اطراف دیسک جهت بهبود در توانایی اصلاح اشتباهات یا تغییرات در زوایه بین دیسک ها. برش باریک و کم عمق، استحکام بیشتر و انعطاف­ پذیری کمتر در صورتیکه برش عمیق­تر و پهن­تر، یا فرورفتگی میانی باعث استحکام کمتر و انعطاف پذیری بیشتر می­شود.

 

 

  • مجرابند دوبخشی(Split wedge) که برای هر دو طرف دیسک، یک شیر خود تنظیم کن است. این نوع مجرابند شامل ساختار دو تیکه است که بین مخروطی نشیمنگاه در بدنه شیر جای گرفته است. این نوع مجرابند مناسب گازها و مایعات غیر چگال در دمای نرمال، به ویژه مایعات خورنده است.

 

 

 

شیر دروازه­ ای با دو دیسک موازی:

 

 

شیر دروازه ای conduit:

 

شرکت فنی و بازرگانی بازارکوشان ایران با تجربه بیست و پنج ساله در صنعت فولاد و فلزات غیر آهنی و دارا بودن نمایندگی های معتبر کارخانجات تولید شیرهای صنعتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اروپای کره جنوبی ؛ چین و غیره شما را در اخذ پروفرما شیر دروازه ­ای Gate Valve از این تولیدکنندگان و تامین کنندگان همراهی می نماید و این اطمینان را به شما می دهد پروفرما صادر شده همه مشخصات فنی و بازرگانی شما را داشته باشد و ریسک شما به حداقل برسد.

شیرهای صنعتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

درخواست پروفرما شیر دروازه ­ای Gate Valve

برای اخذ پروفرما   شیر دروازه ­ای Gate Valve  ، درخواست خود را برای ما از طریق ایمیل ارسال نمایید تا در اسرع وقت از منابع معتبر تامین کننده مورد نظر براى درخواست شما پيشنهاد قيمت ارائه گردد.

Back To Top